Vietnam - Cestopisy

Viet Nam 2013

11denní poznávání Vietnamu na vlastní pěst

Někdy okolo Vánoc jsme se rozhodli, že další dovolenou bude cesta do Vietnamu.
8.4.2013 jsme koupili letenky /Aeroflot/ Praha-Ho či min přes Moskvu /16 600kč/ a hned jsme si vybavili přes internet zvací dopis/15USD/.
27.5. jsme si vybrali hotel . „Saigon mini hotel5“-2207Kč -4lůžkový pokoj se snídani na 3 noci.
A můžeme vyrazit.
9.6. -neděle- ráno okolo 8hod. vyrážíme směr Praha, kdy necháváme auto na hlídaném parkovišti/Fajn parking/. Let do Moskvy v pohodě, personál i jídlo super. Ale v Moskvě hlásila tabule 6hod. zpoždění, ach jo. Tak jsme zašli do kanceláře Aeroflotu, kde nám nabídli odvoz do hotelu večeři a odpočinek na pokoji. Vše proběhlo pod bdělým dohledem ozbrojených chlapíků/neměli jsme vízum…/, ale hotel i jídlo bylo OK. po 1hod. ranní nás odvezli zpět na letiště a tady jsme už bez problémů nastoupili do našeho letadla. To bylo zaplněno cestujícími jen z části a tak jsme se rozesadili na volná sedadla, natáhli se a vyspali se. Do Saigonu jsme dorazili okolo 16h. místního času. Vyřídili jsme si víza /45USD/ a pak už jsme jen čučeli….Koupili jsme hned na letišti místní SIM /7USD/a dali se smlouvat s taxikářem. Konečná cena 10USD /chtěli 21…/ Asi po 30 min. jízdy jsme na místě. Uf!
Hotel čistý, recepční příjemná, ochotná. A vyrážíme do ulic. Jako první je zjištění, že po 18hos. se začíná stmívat a v 18.30. je už tma. Dáváme si první jídlo a pivko. Nechali jsme si ugrilovat žáby-výborné/16piv + jídlo 300kč-4 osoby. Pak ještě zakotvíme kousek od našeho hotelu, kde je na ulici velice živo. Dáváme si opět pivko a kraby-excelentní/200kč zase za 4osoby/
11.6. ráno po snídani vyrážíme hledat cestovku, kde si chceme zamluvit výlet na tunely Cu CHI/6USD/osoba. A pak se vydáme místním busem-5kč/os./působíme jako rarity…/ do CHolonu, na místní vyhlášenou tržnici. Úžasné, ty vůně a barvy! a chutě! Kupujeme si ty jejich špičaté klobouky/2USD/, ananas /10kč/, kokos./mléko/1USD. Odtud jedeme taxíkem k muzeu války /vstup 15kč/ a pak si kupujeme lístek na divadlo vodních loutek/150kč/. Představení je 90 minutové a je to parádní zážitek! Po večeři uleháme a těšíme se na další den.
12.6. Odjíždíme v 8hod. do buše na tunely Cu CHI. Začíná prudký liják a my se zastavujeme v takové chráněné dílně. Pracují zde postižení a vyrábějí neskutečné věci z mušlí. Krásné obrázky na zeď, tácky, šperkovničky…Pracují v hrozných podmínkách/dílna je z vlnitého plechu, je tady hrozné dusno a smrad z lepidel, které používají…./.My pak pokračujeme s tím, že zastavujeme na oběd/nudle s masem za 80kč/. Naše první zastávka je v chrámu sekty Cao Dai-vstup zdarma. Je to teda mazec-nutno vidět.
Dále pokračujeme busem do džungle konečně na ty tunely. Vstupné je 90kč/os. Je to něco neskutečného, co ti lidé během války vytvořili. Taky jsme si zkusili střílet z proslulé AK-47…. Po příjezdu do Saigonu jsme si koupili 2denní zájezd na Mekong/20USD/ v ceně byla noc v hotelu a oběd. 13. a 14.6. Ráno v 7.30 odjezd z Mo či min ,jedeme 2hodiny do My Tho. Zde nasedáme do lodí a jedeme na říční ostrovy. Navštívíme medonosné farmy, ochutnáme čaj s medem/výborný/ a na druhém ostrově shlédneme výrobu cukrovinek z kokosu. Pak následuje 4hodinový přejezd do Vihn Long, kde se ubytováváme v hotelu, zajdeme si na večeři/nudle s plody moře-90kč/ a jdeme do hajan. ráno po snídani jdeme do přístavu ,nasedáme na loď a vyrážíme po Mekongu na plovoucí trhy do Cai Be. Úžasné!!!!!Velkoobchodníci prodávají své zboží/ovoce, zeleninu/ .Co oni všechno na ty loďky nacpou…To se musí vidět. Hned k nám připlová loďka, kterou řídí mladá maminka se dvěma chlapci/7,8let/. Ti se hned ujímají obchodu. nabízejí baby banány, ananas, kávu, čaj….Ananas za 10kč-nejlepší, jaký jsme kdy jedli! Taky mango jsme nakoupili-jako máslo! Poté se vracíme do přístavu a po obědě se vracíme do Saigonu. Bereme si věci z hotelu a jdeme na autobus,který nás přes noc doveze do Na Trangu. Je to zážitek, jet spacím vozem. Ráno jsme v Na Trangu. Bagáže si necháváme v cestovce,u které jsme vysedli z busu a jdeme hned na pláž. zklamání. Moře špinavé, všude Rusáci…Poobědváme na ulici, zase výborné, projdeme se po městě a v místní cestovce si kupujeme letenku na zpáteční cestu z Da Nangu do Saigonu/2000kč/os./Navečer jsou u nábřeží trhy, kde nakupujeme nějaké dárky domů a taky si dáváme výborné suši s avokádem a lososem/40kč!!/V 19hod. nasedáme do spacího busu a jedeme do Hoi Anu. Ráno jsme na místě a zase ni necháváme bágly v cestovce a jdeme do města. Dáváme si na ulici snídani -polévku Pho/výborná/ a jdeme k vyhlášeným švadlenám a necháváme si ušít šatečky…./320kč i s materiálem/. Pak si bereme taxi /30USD/ a jedeme k Da Nangu, kde hledáme hotel. Ubytováváme se v hotelu My Khe II. Zde jsme za úplnou atrakci. Bílých lidí tady moc nebývá. Ale moře čisté, teplé, skvělé. Koupeme se a odpočíváme.
Další den ráno si v hotelu domlouváme taxi a jedeme do Hoi Anu opět ke švadleně a na podrobnější prohlídku města. Zase si necháváme ušít šaty, které nám večer dovezou až na hotel….Odpoledne po návratu se koupáme, odpočíváme. Lehátko na pláži stojí 30kč.
18.6. po snídani jedeme taxíkem/100kč/ do Mramorových hor./vsutné30kč/.Zde navštívíme Pagody a skalní motlitebny. Je smrtelné horko a tak se vracíme na pláž. navečer jedeme do Da Nangu, kde na nás hledí jako na exoty, navštívíme místní tržnici, dáváme si jejich výborné kafíčko, povečeříme a jedeme zpět do hotelu a na pláž.
19.6 čeká nás poslední den, kdy je neskutečné horko. Trávíme den u moře/sami, nikde nikdo/. Odpoledne přejíždíme taxíkem na letiště a po 55min. letu jsme zpět v Saigonu. Na letišti to na nás místní taxikáři opět zkoušejí…,ale nakonec jedeme za 8USD do hotelu. Večer jdeme nakoupit nějaké dárky a utratit poslední dongy…Po večeři a pivku se jdeme uložit k poslední noci ve Vietnamu.
20.6. ráno po snídani v hotelu jedeme taxíkem na letiště a bez problénů odlétáme domů….
Bylo to krásné, ale krátké….